• danmarksmarkedsplads.dk
  • Tilmelding
  • Log ind
  • Ønskeliste
Tilmelding Log ind
Plaats advertentie
  • Alle kategorier
  • Camping
  • Biltilbehør
  • Boliger
  • Have og byg
  • Til boligen
  • Til børn
  • Tøj og mode
  • Sport og fritid
  • Både
  • Cykler
  • Hobby
  • Computer og spillekonsoller
  • Mobil og telefoni
  • Dyr
  • Billede og lyd
  • Musikinstrumenter
  • Motorcykler og tilbehør
  • Scootere og knallerter
  • Diverse
  • Erhverv
  • Job
  • Ferie
  • Billetter
  • Bøger og blade
Alle kategorier
danmarksmarkedsplads.dk
  • Velkommen, Gæst
  • Hjem
  • Køb
  • Sælg
  • Ønskeliste
  • Tilmelding / Log ind
  1. Hjem
  2. Musikinstrumenter
  3. Musikinstrumenter
  4. Blæseinstrumenter
ID: 38006

Saxofon, Selmer altsax Mark VI 1956

€57.000,00

Ingen tilbud er offentliggjort.
Ønskeliste
Rapport
  • Sælger

Sælgerinformation

Filip J.
-
Kontakt sælger
Sælgers andre varer
  • Beskrivelse
Beskrivelse

Saxofon, Selmer altsax Mark VI 1956

Fantastisk vedllydende og letspillet altsaxofon fra en af de fedeste årgang i Selmers historie. Femcifret model nummer 65xxx. Har kun haft en ejer, nemlig min far, som blandt andet brugte den på turnéer med Teddy Petersens orkester i halvtredserne og tredserne.

Saxofonen blev gennemrenoveret kort før min fars død, så den er totalt spilleklar med nye puder, kork og veljusteret mekanik. Det eneste jeg har kunnet finde, er nogle meget små ujævnheder i bunden, som er for små til at blive kaldt buler, og for små til at kunne ses på foto.

Lakken er original, omend der ikke er så meget tilbage af den. Den kan sikkert godt få noget mere "shine", hvis man ønsker det og gider pudse på den. Men jeg har valgt ikke at gøre noget, så køber selv kan vælge hvor vintage den skal fremstå.

Der medfølger det originale mundstykke, samt original kasse. Kassen er meget slidt, og mangler højre låsebeslag. Har også en totalt vintage stativ (kombi sax/klarinet), som kan medfølge.

Saxofonen er lige blevet testet af Jens Søndergaard, som var usædvanlig begejstret for den. Der blev også optaget en lille testvideo, som jeg kan sende, hvis du er interesseret at høre hvordan den lyder (i et lyddødt kælderlokale).

Flere billeder kan fremsendes.

Du er meget velkommen til at komme forbi og prøve den.

Mvh. Filip


  • Contact Us
  • FAQ
  • Terms & Conditions
  • Privacy Policy